.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک جوان ۲۰ ساله ۱۵۳ واحد مسکونی خالی دارد!
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۱۸ هزار خانه خالی به سازمان مالیات معرفی شده و طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵ بانک دارای بیشترین واحد خالی هستند.
یک جوان ۲۰ ساله ۱۵۳ واحد مسکونی خالی دارد!

روز گذشته میز اقتصاد به بررسی آخرین وضعیت خانه‌های خالی با حضور شاهین مستوفی مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی و  ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  پرداخت.

 

در این برنامه ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:  با همکاری  تمامی دستگاه‌ها  و طبق پایش‌های صورت گرفته در ۶ ماه اخیر  ۱۸۲ هزار واحد مسکونی که خالی بود به بازار مسکن عرضه شده است.

 

او گفت: طی یک سال گذشته ۱۸۲ هزار واحد  خانه خالی شناسایی شده و بخشی از  این کاهش قیمت مسکن  ناظر به افزایش عرضه بوده است.

 

نوروزی بیان کرد: حدود ۴۰۰ میلیون رکورد از مالکیت و موجودیت املاک در کشور انجام شده  و با توجه به مفاد قانونی ۵۷۰ هزار خانه خالی شناسایی شد که عموماً مالکان آن بالای ۲ خانه خالی داشته‌اند که تا سال ۱۴۰۰ شناسایی شده بود. تا به امروز حدود ۱۸ هزار خانه خالی را به سازمان مالیات معرفی کرده‌ایم.

 

وی با بیان این‌که در شناسایی خانه‌های خالی ۲ رویکرد اساسی داریم، ادامه داد: یکی این‌که به هیچ عنوان به دنبال درآمدزایی نیستیم و به دنبال عرضه حداکثری برای مدیریت بازار هستیم. همچنین تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی نکنیم.

 

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با بیان این‌که در بحث خانه‌های خالی تاکنون به حدود ۴ میلیون نفر پیامک ارسال کرده‌ایم، اضافه کرد: این بدان معنی نیست که ۴ میلیون واحد مسکونی خالی خالی در کشور داریم.

 

نوروزی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۲.۶ میلیون خانه خالی شناسایی شده بود، گفت:‌شاخص خانه خالی در همه کشور‌های دنیا ۵ درصد است، این رقم برای ایران حدود ۱۰ درصد یعنی ۵ درصد بیشتر از میانگین دنیا و معادل حدود ۱.۲ میلیون خانه خالی است.

 

وی افزود: از این تعداد خانه شناسایی شده طبق قانون روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نیستند.

 

نوروزی با بیان اینکه  شناسایی ۸۲ هزار خانه خالی نهایی شده است، اظهار کرد: هم اکنون  شناسایی واحد‌های خالی ادامه دارد و خانه‌های مشکوک به خالی در تور شناسایی قرار می‌گیرند. از ۸۲ هزار واحد نیز طی سال قبل حدود ۱۸ هزار خانه به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

 

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  با بیان اینکه  در ۶ ماه گذشته همکاری دستگاه‌ها رشد خوبی داشته است  افزود:  سازمان ثبت اسناد واملاک کشور دیتای مهمی از مالکیت دارد،   اما تا به امروز همکاری ضعیف داشته است.

 

او گفت: اتصال  سامانه املاک و اسکان برقرار شده است و بانک مرکزی و شهرداری همکاری خوبی داشته اند به طوری که با  بانک مرکزی ۱۰ جلسه داشتیم.

 

در ادامه این برنامه شاهین مستوفی معاون حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پیش از این  امکان حذفیات خانه‌های خالی وجود نداشت و  هماهنگی‌ها  طبق قانون ادامه دارد.  

 

وی افزود:  براساس سامانه  بر خط آمار خانه‌های خالی در اختیار سازمان  امور مالیاتی قرار گرفته  است که تا به امروز  ۱۸ هزار واحد معرفی شده و طبق بررسی‌های صورت گرفته  ۱۸ هزار واحد در سال ۱۴۰۰  خالی بوده است.

 

او گفت: طبق قانون مالیات اگر یک شخص حقیقی و حقوقی بیش از ۵ واحد خالی داشته باشد میزان مالیات دوبرابر محاسبه می‌شود و باید ابلاغ شود،  اما تا زمانی  که اطلاعات تکمیل نشود امکان آن وجود ندارد. امیدواریم تا پایان هفته اطلاعات کامل  اشخاصی که مالک هستند ارسال شود.

 

مستوفی گفت:  ۶ شخص حقوقی  طبق اطلاعات ارسالی جزو  خانه‌های خالی هستند که طبق بررسی‌های صورت گرفته  ۵ بانک دارای بیشترین و احد مسکونی خالی هستند . اولین بانک ۸ هزار واحد،   بانک دوم دو هزارو ۶۰۰ واحد، بانک سوم ۵۸۳  واحد، بانک چهارم ۲۷۸ و بانک پنجم  ۱۸۱ واحد خالی دارند همچنین   شرکت بعدی یعنی بیمه ۱۷۸ خانه خالی دارد.

 

وی افزود:   بانک مسکن، بانکی است که بیشترین خانه خالی را دارد.  بانک سپه، ملت، صادرات، پاسارگارد و بیمه ایران جزو شرکت‌های حقوقی هستند که بیشترین خانه‌های خالی را دارند

 

مستوفی گفت: در  اشخاص حقیقی  یک فرد ۲۰ ساله ۱۵۳ واحد مسکونی خالی دارد  که  باید شناسایی  شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.234 seconds.